Twitter vogeltje

Rokers kunnen veel schade ongedaan maken met Mediterraans dieet

| Share
Stoppen met roken

Ik lees wel vaker artikelen over het Mediterraans dieet en dat het erg goed voor je gezondheid is. Vandaag heeft de universiteit van Harvard hier nog de resultaten van een onderzoek aan toegevoegd: rokers kunnen veel van de schade die ze opgelopen hebben met roken ongedaan maken door dat dieet te volgen.

Het gaat voornamelijk om de chronische longziekten die met een verzamelnaam COPD worden genoemd. Als je stopt met roken en dan voor een lange periode het Mediterraans dieet volgt dan heb je tenminste 50 minder kans om het te krijgen. Je kunt dus veel van de schade goedmaken die je met roken hebt opgelopen.

Dit effect komt volgens de wetenschapper voornamelijk omdat het Mediterraans dieet je aanleert om op een lekkere manier veel groenten, fruit en vis te eten. Binnenkort ga ik een langer artikel schrijven over dit dieet, want naast de voordelen voor rokers, is het sowieso één van de gezondste diëten die bestaan.

UPDATE: Je kunt hier alles lezen over het Mediterraans dieet!

TIP: Wil je stoppen met roken, maar alle pogingen stranden na een paar dagen of weken? Lees dan hier verder over middelen die helpen bij het stoppen met roken.

(bron)

, ,
| Share

0 Reacties op Rokers kunnen veel schade ongedaan maken met Mediterraans dieet

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


Gerelateerde artikelen:
  • Het geheim van tegelijk stoppen met roken en afvallen
  • Stoppen met roken zonder dikker te worden
  • Stoppen met roken: tijd voor verandering! champix bestellen
  • Onderzoek naar roken: Waarom vrouwen blijven roken